Bestem deg og lag din treningsplan NÅ

Lag treningsplanen klar:

Vår drøm her på Core Balance Online studio er å kunne inspirere deg til å ha en litt bedre hverdag med litt mer bevegelse som gir deg litt mer glede og litt mer overskudd. Og det er viktig å stille spørsmål med det vi gjør. Kanskje kan disse tre spørsmålene inspirere deg når du lurer på hvorfor du skal trene hver dag.

  1. Hva skjer med meg etter at jeg har gitt meg selv en treningsøkt? Hva er konsekvensene?
  2. Hvordan føler jeg meg etterpå?
  3. Hvordan kjennes kroppen dagen etter?

Prøv så godt du kan å kjenne etter om det er en merkbar og positiv forandring hos deg.  Merker du at du sover litt bedre fordi kroppen har fått en fysisk utfordring. Påvirker dette humøret og kanskje også energinivået. I såfall er konsekvensene fornuftige. Altså et positivt svar på spørsmål 1.

Så til følelsen. Treningen trigger også følelsene dine fordi du kjenner deg mer levende og til stede. Merker du deg selv i det du gjør og minner det deg på at du er takknemlig? Takknemlig for å ha en kropp som samarbeider. Kan du si: “Jeg er glad for det jeg føler og er mer fornøyd med meg selv.” Det betyr ikke at det er noen synlige endringer på selve kroppen, du er verken blitt tynnere eller mer muskuløs, men du er glad for å føle musklene dine jobbe. Du er fornøyd fordi du har fullført en plan du hadde lagt og du er glad for å mestre. Altså positivt svar på spørsmål 2.

Videre kan du kjenne en lett stølhet? Kanskje også en styrke som brer seg fra tær til topp? Merker du at du er mer bevisst holdningen din fordi du føler kroppen din sterkere. Du kjenner armbevegelsene, og dersom du har jobbet med core kan du kjenne forbindelser i mage ved vridninger og når du strekker deg etter noe. Du er også mer bevisst på holdningen din, det kjennes godt å senke skuldrene ned i ryggen, det kjennes fint å løfte brystet og forlenge nakken. Du  kjenner deg lengre og sterkere. Du bekrefter positivitet også på punkt 3.

Dette er bakgrunnen for å utfordre deg til å legge en plan. En treningsplan. Personlig liker vi ukesplaner og opp mot 10 dager. (nå vet vi at det kan virke lettere for oss siden treningen er endel av vårt arbeide – men om du halverte tiden og jobbet hjemme skulle nok du også få dette til).

Trening og riktig kosthold er nøkkelen til vår velvære. Det kan hende du til nå har tvilt på deg selv, at du ikke klarer det, eller at du tror du ikke vil merke noen effekt av treningen. Men sannheten er at trening eller bevegelse er selve LIVSBLODET DITT!! Putter du junkfood inn i kroppen din vil den ikke jobbe så godt for deg. Om du er i startgropen på å begynne å trene så må du ikke forvente å bli Frøken Fitness over natten. Det er langt fra målet. Vi anbefaler deg å starte med små endringer.

Til inspirasjon kan du se hvordan en av Monicas uker er generelt sett på bevegelsesfronten, hun planlegger den uken før, da er sjansen for at hun fullfører mye større:

Mandag: Megaformer økt 40 minutter på studio + meditasjon 20 minutter

Tirsdag: Core Sculpt hjemme i 40 minutter + meditasjon 20 minutter

Onsdag: Pilates hjemme i 40 minutter + meditasjon 20 minutter

Torsdag: Core Sculpt på studio 55 minutter og Yin 30 minutter på kvelden + meditasjon 20 minutter

Fredag: Avansert Pilates hjemme 45 minutter + meditasjon 20 minutter

Lørdag: Core Sculpt hjemme 30 minutter + meditasjon 20 minutter

Søndag: megaformer 40 minutter + meditasjon 20 minutter

Ukeplanen vil for oss alle endre seg med sesongen da noen liker å løpe, korte eller lange økter i sommerhalvåret og kanskje noen liker å sykle og svømme. Om vinteren er ski perfekt å kombinere med hjemmetrening.

I løpet av en uke er det 168 timer. Sover du 7 timer hver natt har du igjen 119 timer der du er våken. Jobber du 8 timer hver dag 5 dager i uken har du igjen 79 timer. Disse 79 timene går med til familie, handling, henting av barn, matlaging, vasking osv… Følger du våre anbefalinger med p trene 6 dager i uken ca 35 minutter vil du sette av 4 timer av de våkne 79 der du ikke jobber – til din helt egensnekrede “metime”. Din tid. Din luksustid. Din investering i helse og glede.

Vi vil gjerne høre din historie og vi vil gjerne høre om din treningsuke. Både fordi vi er nysgjerrige og interesserte i å bli inspirert av deg. Vi ønsker å lære om hva andre gjør for å finne det store WHY? Hvorfor gjør vi det vi gjør?

Vår drøm er å inspirere deg!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *