Morgenrutiner

Morgen rutiner:

Daglige rutiner setter deg opp for suksess. Livets utfordringer skjer med oss alle og det er derfor viktig å ha laget seg gode daglige rutiner som er dine og som gir trygghet og stabilitet – både i det daglige – men som også kan støtte deg når utfordringer dukker opp.

Vi vil utfordre deg til å starte med noen få morgenrutiner, og la gjerne online trening være en av dem.

Rutine forslag: 

Daglige faste morgenrutiner skal bli endel av din hverdag. Du kan begynne med enkle grep, for eks det med å drikke en flaske temperert vann som står klar på nattbordet (du setter klar kvelden før).

Videre vil vi gi deg noen eksempler på gode morgenrutiner som funker for oss, tenk gjerne at disse skal gi deg energi og livsglede og ikke minst en fast grunn – det trenger vi alle når det stormer og herjer rundt oss. Du trenger ikke å ha så mange, men start gjerne med 2 eller 3 og øk på til det du synes kjennes gjennomførbart:

  • Drikk en halv flaske temperert vann
  • Inhaler med tre gode åndedrag en eterisk olje du liker. Vi bruker mye lemongrass på studio i Oslo fordi den registreres som tropisk ferie i hjernen, altså en drømmeassosiasjon og den gir energi. Eller vi bruker Copaiba som virker beroligende, stressdempende og er den oljen som likner mest på cbd (den har ikke cannabinoider men caryophyllene) og noen ganger peppermynte som åpner og frisker opp både kropp og sjel. Lavendel er også god for å stresse ned.
  • Vaske ansikt med kaldt vann og pusse tenner
  • Strekk deg og åpne brystet. Åpne armene ut til siden og beveg dem bakover slik at brystkassen og ribbene strekkes, bli her og pust noen ganger.
  • Kjør en klasse med trening fra portalen her. Om du skal trene senere kjør to minutter med planke variasjoner på baderomsgulvet før dusjen.
  • Lag deg en sunn smoothie med proteiner, fett, fiber og litt greens, mandlemelk og bær
  • Les en side i en inspirerende bok, eller finn frem et sitat
  • Sett en intensjon for dagen din, hva skal den handle om i dag?
  • Gå over dagens kalender og skriv inn minst 30 minutter i din kalender som er din egentid til trening og meditasjon
  • Bekymringsdagbok, skriv ned dagens bekymringer i en egen bok, hver dag. Hjernen oppfatter at du tømmer tankene, evaluer i slutten av uken hvor mye tid du bruker på bekymringer og hva det gjør med deg.
  • Tenn lys og dekk frokostbordet slik at det blir innbydende
  • Se dine nærmeste inn i øynene og smil og klem
  • mediter

Namaste!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *