Påfyll etter trening – maks utbytte av hjemmetreningen

Man sier at Fitness er en kombo av 80% mat og 20% trening. Det betyr at den maten du spiser etter at du har trent påvirker kvaliteten på det du gjør treningsmessig.  Vi vet at vi skal fylle på med proteiner, men vi kan også benytte oss av supplementer og adaptogener etter trening. 

Favoritt smoothie post workout:

Vi digger en smoothie med masse bær (særlig blåbær og tyttebær), knuste linfrø, en scoop planteprotein med vaniljesmak, mandelmelk, spinat, spirulina og 2 ss kanel.

Men det er ikke sikkert dette er akkurat din favoritt. da kan du prøve for eksempel følgende varianter:

– 1 ss kokosfett og 2 ss gurkemeie i en panne, scramble to egg og server med spinat eller tomater

– Smoothie med planteprotein, mandelmelk, bete, basilikum og 2 ss gurkemeie (for maks recovery etter trening)

–  Smoothie igjen med plantebasert protein (en scoop), hempfrø, 1 ss ashwagandha, litt cherry tart og plantemelk (effektivt for å reparere og styrke musklene)

I tillegg er det supert å inkludere andre superfood ingredienser som: Green tea extract, grapefrukt og olivenblad ekstrakt (øker metabolismen og demper sukkersug).

Velg deg en av disse over etter trening og du er garantert mett, muskler ivaretatt og så smaker det supergodt!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *