Smarte helsetips

Hva skal til for å lykkes?

Her deler vi noen supre tips om hva som skal til for å lykke med treningen din. Vi deler av egen erfaring men det er du som må gjøre selve jobben. Vi heier på deg og vet at du aldri kommer til å se tilbake. Fra i dag og resten av ditt liv vil du nå bevege deg litt hver eneste dag.

Noen ground rules

  • Innveiing – gå på vekten, gjør mål med målebånd av midje over navlen, hofter på det bredeste, bryst på det bredeste, rundt begge armer og rundt lår på det bredeste, skriv ned/+ dato – du kan gjøre en kontrollsjekk etter første gjennimførte plan du har satt deg. Bruk (dag) boken din!
  • Drikk en flaske vann du har på nattbordet i det du våkner – da er vannet romtemperert og godt for tarmene dine. Du flusher systemet før du inntar mat.
  • Daglig bevegelse, 30 min hjemmetrening eller beveg deg ute. Hver dag 7 dager i uken. Evt en hviledag.
  • Spis 5 måltid: frokost – snacks – lunsj – middag – kvelds snacks
  • Vin – begrens kun 1-2 kvelder i uken, jo mindre jo bedre og velg i såfall vin med lite sukker. Sjekk på polet.
  • Ikke spis etter kl 20.00
  • Bruk kveldene til noe annet enn å se på Netflix (fordi når du ligger der på sofaen fristes man til å spise unødvendig mat), hør på en podcast, gå på kino/teater, tur, strikk, lag Mala, lag proteinkuler, mal, tegn eller finn på noe du vanligvis ikke gjør – DIY – lær noe nytt, meld deg på et kurs.
  • Skriv loggbok eller dagbok. Kjøp deg en fin og romslig bok der du kan notere tanker og følelser, mål, drømmer, klippe og lime inn oppskrifter, kanskje noe bilder av deg selv. Lag en rutine på dette og skriv enten en fast dag i uken, eller hver dag. Det som passer for deg.
  • Meditasjon – 20 minutter daglig
  • Kefir vann, drikk et glass daglig, eller noe annet fermentert for å balansere magen, dette gir gode bakterier og styrker immunforsvar
  • Kjøp plantebasert proteinpulver til å bruke i smoothies til snacks
  • Supplementer: Vi anbefaler daglig: fettsyrer, D vitamin, multivitamin, Q 10, ashwagandha, aminosyrer, eteriske oljer og i perioder cbd olje. Lytt til hva din kropp trenger
  • Jobb for å oppnå en harmonisk søvn. Mange trenger 8 timer, noen bruker Melantonin, og lager en egen oljespray med lavendel. Andre bruker også øyepute og noen ganger ørepropper. Det er smart å bytte på sengen hver uke og få frisk luft hele året fra vinduet. En diffuser er også å anbefale og sett den på 2 timer før du legger deg.
  • Allier deg gjerne med noen, en venn, kollega, samboer, barn, det er mye støtte i en treningsvenn. Alle har selvsagt ikke mulighet til det og ikke alle trenger det, da hjelper det med konkret mål og en plan om belønning.
  • Kos deg og nyt reisen, skei litt ut i blant og ikke minst si til deg selv hver dag at dette er begynnelsen på et nytt liv som inkluderer bevegelse hver dag. Resten av ditt liv.

Du er fantastisk!! Vi heier på deg!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *