Les mer

Slik lykkes du med treningen hjemme!

Er du en av mange som sliter med å gjennomføre treningen din, enten fordi du ikke har barnevakt, du mangler overskudd, treningssentrene ligger for langt unna, eller kanskje fordi du synes det er for dyrt? Vel du er ikke alene. Det å lage treningsrutiner, mobilisere lyst og både gjennomføre og forplikte seg til trening er ikke enkelt. Vi trenger en god grunn, for eksempel å bli sterkere, slankere, bygge holdningen, bli mer fokusert, få en sunnere rygg og et bedre sjelsliv. Når alt dette er på plass trenger vi et treningsopplegg og utstyr. Mye skal være på plass. Mange av oss innser at tiden ikke strekker til etter lange arbeidsdager, middagslaging, kjøring og sosialisering med familie og venner. Løsningen er her og vi skal dele våre erfaringer på hvordan du skaper ditt treningsunivers hjemme. Du vil spare både tid og penger.

  1. Finn din treningsplass hjemme: dette kan være i gangen foran et speil, på badet, ved sengen, altså et sted du kan være i fred, og som er stort nok til at du kan både ligge langstrak, stå på alle fire og i beste fall hoppe litt. (I sommerhalvåret er det perfekt å trene utendørs i en park, hage, brygge el.l.)
  2. Ta på deg treningstøy: det trenger ikke å være fancy og dyrt, men viktig uansett om du trener 5 eller 30 minutter for å tre inn i et treningsmodus, dette er din egentid og du skal gi til deg selv!
  3. Ha ukens klasser klare: Bestem deg for hvilken klasse du skal gjøre denne uken. Vi anbefaler å kjøre samme klasse en hel uke (opptil10 dager) hver dag. Da får musklene utfordret seg og bygget seg sterkere, men så begynner musklene å bli late og det er på tide med en ny skulpturerende klasse. Velger du yin, meditasjon og avspenning gjør du dette i tillegg til selv treningen.
  4. Bestem tid: Velg ut et passende tidspunkt og prøv å gjøre treningen på samme tid hver gang. En hviledag holder med denne type trening. Resultatene blir bedre dersom du trener oftere og heller gjør kortere økter.
  5. Forplikt deg: Sett deg et helt konkret mål, enten på antall dager for eksempel 100 dager, eller 3 måneder, eller 6 uker der du gjennomfører et opplegg. Og her skal du bestemme deg for en belønning til deg selv. Noen liker å velge seg et foredrag eller en opplevelse, mens andre ønsker seg en kjole eller massasje. Du vet best hva som motiverer deg.

Det er viktig at du kommer i mål med den planen du setter deg før du begynner på en ny. Kryss gjerne av i en kalender for hver gjennomførte økt. Forplikt deg til deg selv og din helse. Dine resultater kommer deretter.

Go Go Go!!!