Les mer

De fleste av oss liker å følge en plan. Og de aller fleste trenger både motivasjon og oppfølging!

Treningen vår passer for alle, fra nybegynneren til den topp trente. Alt som er nytt må nemlig øves inn og læres. Muskler skal lære, muskler skal huske og muskler kommer til å bli litt late. Derfor anbefaler vi deg å gjøre følgende:

1. Bestem deg for hvor mange økter du ønsker å kjøre i uken, og om dette er på morgenen før du skal ut i dagen, eller på ettermiddag/kveld.

2. Bestem deg for hvor mange minutter du vil trene – under 20 minutter eller under 40 minutter. (Her ønsker også noen doble klasser og evnt legge inn strekk og yin- men det kommer i tillegg)

3. Velg nå en klasse. For eksempel Core Sculpt med Navreet.

For nybegynnere:  Nå skal du kjøre denne klassen i 10 dager. Her kan du eventuelt legge inn en hviledag. Om du er nybegynner kjører du uten vekter på ben og gjerne uten vekter på overkropp. Kanskje målet ditt ganske enkelt er å klare flest mulig repetisjoner når 10 dagers perioden er over. Så begynner du på en ny klasse i nye 10 dager osv.

For godt trente: Du kjører klassen i 10 dager og velger selv om du trenger en hviledag eller ikke. De 5 første dagene kan du jobbe helt uten vekter, og de neste kan du nå begynne med 1 kg på ben og 1 kg på armer. Dersom det kjennes greit med vekter kan du nå fortsette med vekter på neste 10 dagers periode. Men vet du hva: Alle oss instruktører som gjør dette daglig kjører innimellom en helt clean klasse uten props og vekter for å komme grundig tilbake til plassering og grunnstyrken. Det er veldig godt å gjøre dette for å “lure” kroppens muskler. Musklene blir nemlig fort vant og du oppnår bedre resultater når du går ut av mønsteret litt innimellom.

4. Du kan alltids gå tilbake til gamle favoritter. Tanken vår er at vi endrer program ca hver 10 dag for å treffe nye steder i kroppen. Vi trener hver dag hele året, vi har noen pauser innimellom uten å miste styrke. Vi håper du er med oss på denne herlige treningsreisen. 

5. Når du er godt igang med rutinene anbefaler vi deg å meditere eller gjøre litt yoga i nnimellom også.

Nyt hvert sekund, og vær stolt av deg selv for det du mestrer og husk å takke kroppen din daglig som lystrer og er med deg på din reise.

GO BACK